RŮZNÉ – Informace nejen pro podnikatele.
Hospodářská komora navrhla zákon proti byrokracii.*
Instruktážní videa k informačním systémům stavební správy.*
Jednodušší vystěhování problémových nájemníků.*
Vstup cizinců na český trh práce bez povolení.*
Vyhláška o provedení některých ustanovení stavebního zákona.*
Hospodářská komora navrhla zákon proti byrokracii.
17.6.2024, Zdroj: ČTK
Snížením administrativní zátěže o čtvrtinu by firmy v Česku ročně ušetřily 18 miliard korun.
Praha 13. června
Snížením administrativní zátěže o čtvrtinu by firmy v Česku ročně ušetřily 18 miliard korun. Pomoci s tím má návrh antibyrokratického zákona Hospodářské komory ČR (HK), který dnes na 36. celostátním sněmu tohoto podnikatelského svazu představil jeho prezident Zdeněk Zajíček. Stát by podle něj měl ze zákona povinnost od příštího roku systematicky přezkoumávat a případně odstraňovat administrativní úkony, které podnikatele zbytečně zatěžují. Vláda bude s HK o návrhu antibyrokratického zákona v nadcházejících týdnech jednat, řekl dnes na sněmu HK premiér Petr Fiala (ODS). Česko podle něj překonalo krizi a ekonomika se vyvíjí správným směrem. Jsou ale třeba další reformy, aby se země vyrovnala těm nejlepším v Evropě, uvedl předseda vlády.
Ušetřené peníze by podle Zajíčka mohly jít například do transformace energetiky, digitalizace, automatizace či robotizace, uvedl prezident HK. Pokles administrativních povinností by se také promítl do růstu hrubého domácího produktu, a to podle Zajíčka o 25 miliard korun ročně.
„My jsme vděčni jako podnikatelé, že přicházejí antibyrokratické balíčky. Ale myslíme si, že máme nastavit trvalý systém, který bude čelit tomu nárůstu právních předpisů, regulací a byrokracie,“ uvedl Zajíček. Poukázal například na to, že v Česku funguje systém na hodnocení dopadu regulací RIA.
„Je jenom otázka, jestli vyhodnocujeme po určitém období, jestli se naplnily ty záměry, které s přijetím regulace přicházejí, a neděláme to. Je potřeba najít nový mechanismus, jak to vyhodnocovat,“ řekl prezident HK. Upozornil na to, že většina regulací pochází z Evropské unie, a to až 80 procent. S projektem na snížení byrokracie by proto měla přijít i EU, řekl.
Zákon by podle Zajíčka zároveň umožňoval, aby i sami podnikatelé podávali podněty na odstranění konkrétních administrativních povinností. Vláda by pak měla lhůtu 90 dní na to, aby vyhodnotila, jestli se takovými návrhy bude zabývat.
Předseda Senátu Miloš Vystrčil (ODS) dnes na sněmu HK vyjádřil pochybnosti o tom, jestli nadměrnou regulaci a byrokracii může vyřešit nový zákon. Podle něj je třeba se spíš snažit posílit důvěru ve společnosti.
Na to poukázal také ministr financí Zbyněk Stanjura (ODS). „Jako první musí stát důvěřovat svým občanům a svým podnikatelům. Proto máme tolik regulací, protože stát nevěří a pořád něco kontroluje,“ řekl.
Fiala dnes připomněl, že ekonomika se v prvním čtvrtletí vrátila k meziročnímu růstu, stejně tak začaly po devíti čtvrtletích znovu růst reálné mzdy a inflace klesla pod tři procenta. „Do české ekonomiky se vrací víra v budoucnost,“ řekl. Dodal, že pro letošek očekává růst hrubého domácího produktu (HDP) o 1,4 procenta, v následujícím roce o víc než dvě procenta. S ohledem na hospodářský vývoj v Německu, které je českým hlavním obchodním partnerem, je to podle Fialy úspěšný výsledek.
Podle premiéra ale Česko musí pokračovat v reformách ekonomiky, které zemi posunou mezi nejúspěšnější v Evropě. Jako příklad zmínil opatření pro reformu trhu práce. Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela (STAN) pak uvedl, že rozdílovým faktorem pro ekonomický růst v budoucnosti bude příchod investorů ve strategických oblastech.
Instruktážní videa k informačním systémům stavební správy.
12.6.2024, Zdroj: MMR ČR
Ministerstvo pro místní rozvoj připravilo sérii instruktážních videí, která popisují práci v informačních systémech stavební správy. Jejich cílem je postupně seznámit úředníky stavebních úřadů, i samotné stavebníky se vzhledem a funkcionalitami informačních systémů.
Jednotlivá videa budou postupně zveřejňována zde na webových stránkách ministerstva pro místní rozvoj. Níže naleznete rozpis jednotlivých videí a termíny zveřejnění.
Webináře a možnost přihlášení najdete zde: Webináře k informačním systémům stavební správy
Přihlašování do informačního systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje postup vytvoření uživatelského účtu v ISSŘ pomocí JIP KAAS a způsob přihlášení.
Základní orientace v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Seznámení se vzhledem aplikace a jejími základními funkcionalitami, rychlá orientace v aplikaci.
Přihlašování do portálu stavebníka
Anotace: Video popisuje postup přihlášení se k portálu pomocí NIA a způsob zastupování třetích osob včetně právnických osob.
Základní orientace v portálu stavebníka
Anotace: Seznámení se vzhledem aplikace a jejími základními funkcionalitami, rychlá orientace v aplikaci.
24. 5. 2024
Správa řízení v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje základy práce se spisy řízení v rámci ISSŘ.
Správa dokumentů v informačním systému stavebního řízení, část I.
Anotace: Video popisuje postupy v evidenci dokumentů v ISSŘ.
Správa dokumentů v informačním systému stavebního řízení, část II.
Anotace: Video popisuje postupy v evidenci dokumentů v ISSŘ.
Tvorba dokumentů v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje tvorbu dokumentů v ISSŘ pomocí šablon.
Schvalování dokumentů v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje možnosti proces schvalování dokumentů.
Vyplnění žádosti o stavební povolení na portálu stavebníka
Anotace: Video popisuje postup při vyplnění formuláře žádosti o stavební povolení.
4. 6. 2024
Podepisování dokumentů v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje postup při podepisování dokumentů v ISSŘ
Správa osob a jejich ztotožňování v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje ztotožňování osob pomocí napojení ISSŘ na základní registry.
Evidence staveb v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje správu a tvorbu nových staveb.
Vyplnění žádosti o vyjádření nebo závazné stanovisko dotčeného orgánu
Anotace: Video popisuje postup při vyplnění formuláře žádosti o vyjádření nebo závazné stanovisko dotčeného orgánu.
Správa záměrů v informačním systému stavebního řízení
Anotace: Video popisuje záměry podle stavebního zákona a práci s nimi v rámci ISSŘ.
Vláda schválila změnu zákona, která pronajímatelům umožní jednodušší vystěhování problémových nájemníků.
12.6.2024, Zdroj: justice.cz (justice.cz)
Změna zákona pronajímatelům umožní jednodušší vystěhování problémových nájemníků tzv. rozkazem k vyklizení. Dojde tak ke zkrácení a především ke zjednodušení řízení před soudem.
„Navrhujeme zavést nové opatření, které pomůže urychlit ochranu vlastnických práv pronajímatelů. Toto opatření umožní rychlé řešení situací, kdy bývalý nájemce neoprávněně užívá byt nebo dům. Jedná se o pozitivní krok pro majitele nemovitostí,“ uvedl ministr spravedlnosti Pavel Blažek.
Jedná se tedy o nové rozkazní řízení, které pomůže pronajímatelům bytů a domů rychleji získat zpět své nemovitosti od bývalých nájemců:
- Toto řízení se vztahuje pouze na případy, kdy mezi pronajímatelem a bývalým nájemcem existoval nájemní vztah, který už skončil.
Řízení se zahájí na návrh pronajímatele, který musí doložit, že:
- Skutečně vlastní nemovitost. Postačí označení bytu či domu stejným způsobem jako v jiných řízeních o nemovitých věcech. Soud si vlastnictví zkontroluje v katastru nemovitostí.
- Žalovaný (bývalý nájemce) nemá k užívání bytu nebo domu platný právní důvod. Pronajímatel musí doložit, že nájemní poměr zanikl (např. byla dána výpověď nájemní smlouvy, doba nájmu uplynula apod.), a toto tvrzení doložit písemnými důkazy, a to nájemní smlouvou a dále písemnými důkazy pro uplatnění příslušného výpovědního důvodu (např. výpisy z bankovního účtu, zaslané výzvy k plnění apod.).
- Pronajímatel písemně vyzval žalovaného (bývalého nájemce) k vyklizení. Výzvu k vyklizení musí pronajímatel zaslat žalovanému nejméně 14 dnů před podáním žaloby soudu.
Vstup cizinců na český trh práce bez povolení.
5.6.2024, Zdroj: ČTK
Cizinci z devíti států mimo Evropskou unii nebudou potřebovat od července v Česku pracovní povolení či zaměstnanecké karty.
Volný přístup na trh práce dostanou lidé z Austrálie, Japonska, Kanady, Jižní Koreje, Nového Zélandu, Británie, USA, Izraele a Singapuru. Počítá s tím vládní nařízení, které schválila vláda. Opatření má usnadnit situaci expertům a manažerům z cizích zemí. Jejich seznam může kabinet upravovat podle aktuálního stavu na trhu práce po projednání v tripartitě. Na konci března úřady práce evidovaly v Česku z vybraných států zhruba 10.000 zaměstnanců.
„Při výběru států bylo přihlédnuto zejména k tomu, že je pro Českou republiku prioritou podpora přijímání a zaměstnávání vysoce kvalifikovaných pracovníků a z bezpečnostního hlediska se v případě vybraných států jedná o státy s minimálním stupněm rizika,“ uvedlo v podkladech ministerstvo práce. Podle něj opatření usnadní a urychlí vstup na český trh práce cizincům, kteří patří mezi nadprůměrně placené. Snížit se má i administrativní zátěž zaměstnavatelů. Úřad připomíná, že lidé z vybraných zemí v ČR nepobývají a nepracují nelegálně, nežádají tu také o azyl.
Od července by měla začít platit novela o zaměstnanosti. Podle ní by povolení k práci, kartu zaměstnaneckou, modrou či vnitropodnikově převedeného zaměstnance neměli potřebovat lidé ze států na novém seznamu. Ten má vláda stanovovat ve svém nařízení po projednání v tripartitě. Ministři, odboráři a zaměstnavatelé o výběru diskutovali začátkem května.
Lidé ze zemí mimo EU a Evropský hospodářský prostor potřebují teď k práci v Česku povolení či karty. Někteří zaměstnavatelé a investoři poukazovali na zdlouhavý postup, který komplikuje situaci při přivážení expertů. Ministerstvo práce v podkladech k nařízení uvádí, že země na seznamu patří ve světě mezi ekonomicky nejsilnější a ČR dlouhodobě stojí o intenzivní spolupráci. Autoři předpisu podotýkají, že v těchto státech ale „nelze vyžadovat reciproční přístup“ k českým pracovníkům.
Úřady práce evidovaly na konci prvního čtvrtletí 9821 zaměstnanců z devíti zemí na seznamu. Víc než 80 procent pracovalo na pozicích pro vysoce kvalifikované, uvedlo ministerstvo.
Lidé z devíti vybraných zemí představují 1,2 procenta zahraničních zaměstnanců v ČR, kterých bylo na konci března celkem 817.940. Z USA pocházelo 2505 pracovníků, z Británie 4434, z Nového Zélandu 93, z Jižní Koreje 929, z Japonska 717, z Kanady 389, z Austrálie 204, z Izraele 525 a ze Singapuru 25.
Vyhláška o provedení některých ustanovení stavebního zákona.
16.7.2024, Ministerstvo pro místní rozvoj, Zdroj: Verlag Dashöfer
Ve Sbírce zákonů ČR vyšla vyhláška č. 149/2024 Sb., o provedení některých ustanovení stavebního zákona. Předpis je účinný od 1. 7. 2024.
K přípravě návrhu vyhlášky bylo přistoupeno v souvislosti se schváleným zákonem č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, který přináší zásadní změny v institucionální oblasti, v oblasti územního plánování a významné procesní změny v oblasti stavebního řádu včetně elektronizace stavební agendy. Tento zákon zmocňuje v § 333 odst. 1 Ministerstvo pro místní rozvoj k vydání právních předpisů – vyhlášek k provedení konkrétních ustanovení v oblasti stavební správy, územního plánování, stavebního řádu, kontroly ve věcech stavebního řádu, činnosti autorizovaných inspektorů a stavebního práva hmotného.
V oblasti stavebního řádu návrh vyhlášky stanoví formuláře žádostí (včetně součástí žádostí) o úkony stavebních úřadů. Dále návrh vyhlášky upravuje obsahové náležitosti štítku a v oblasti kontroly ve věcech stavebního řádu vzor průkazu o pověření ke kontrole a podrobnosti rozsahu kontrolní prohlídky ve věcech stavebního řádu.
V oblasti činnosti autorizovaných inspektorů upravuje návrh vyhlášky obsahové náležitosti formulářů žádostí o udělení a prodloužení oprávnění, postup při jmenování členů koordinačního orgánu a jeho činnost, dále přípravu, provádění a obsah zkoušek a náležitosti a způsob vedení evidence autorizovaných inspektorů.
V oblasti stavebního práva hmotného pak vyhláška č. 149/2024 Sb. upravuje rozsah a obsah systému stavebně technické prevence včetně obsahových náležitostí oznámení výskytu závady nebo havárie a výsledku šetření jejich příčin.
Komentář k ustanovením vyhlášky
- 1
Toto ustanovení shrnuje obsah vyhlášky.
Vyhláška stanoví nejen obsahové náležitosti žádostí a návrhů včetně jejich součástí, ale upravuje též obsahové náležitosti štítku, vzor průkazu o pověření ke kontrole a podrobnosti rozsahu kontrolní prohlídky ve věcech stavebního řádu.
Dále upravuje obsahové náležitosti formuláře žádosti o udělení oprávnění k výkonu činnosti autorizovaného inspektora, žádosti o prodloužení tohoto oprávnění a jejich příloh, postup při jmenování členů koordinačního orgánu a jeho činnost, přípravu, provádění a obsah zkoušek a náležitosti a způsob vedení evidence autorizovaných inspektorů.
V oblasti stavebně technické prevence pak vyhláška upravuje rozsah a obsah systému stavebně technické prevence včetně obsahových náležitostí oznámení výskytu závady nebo havárie a výsledku šetření jejich příčin.
- 2 Žádost o předběžnou informaci
Podle § 174 stavebního zákona lze podat žádost o předběžnou informaci stavebního úřadu nebo žádost o předběžnou informaci dotčeného orgánu. Formulář žádosti je stanoven v příloze č. 1 a rozlišuje čtyři okruhy obsahu předběžné informace stavebního úřadu:
- o podmínkách využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace,
- o nezbytnosti povolení záměru a jeho kolaudace,
- o tom, podle jakých hledisek bude posuzovat žádost o vydání rozhodnutí o povolení záměru a za jakých předpokladů lze žádosti vyhovět, nebo
- o dotčených orgánech ve vztahu k záměru,
a dva okruhy obsahu předběžné informace dotčeného orgánu:
- o nezbytnosti vyjádření nebo závazného stanoviska dotčeného orgánu, nebo
- o tom, podle jakých hledisek bude posuzovat žádost o vydání vyjádření nebo závazného stanoviska a za jakých předpokladů lze žádosti vyhovět.
- 3 Žádost o vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury
Vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury z hlediska možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem je jedním ze základních podkladů pro vydání povolení záměru stavebním úřadem. Základní obsahové náležitosti žádosti o vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury stanoví § 180 stavebního zákona (identifikační údaje žadatele a identifikační údaje o záměru) přičemž součástí žádosti musí být i dokumentace pro povolení záměru.
Podrobné obsahové náležitosti pak obsahuje formulář žádosti o vyjádření vlastníka veřejné dopravní nebo technické infrastruktury, který je stanoven v příloze č. 3 k této vyhlášce.
- 4 Žádost o povolení stavby nebo zařízení
Povolení stavby nebo zařízení (§ 211 a 212 stavebního zákona) může stavební úřad vydat v klasickém správním řízení, nebo ve zrychleném řízení, jehož speciální právní úpravu stanoví stavební zákon. O povolení ve zrychleném řízení však musí stavebník výslovně požádat (§ 212 odst. 1 stavebního zákona).
Podobně jako je do řízení o povolení stavby integrováno rozhodování o výjimkách (§ 228 stavebního zákona) může stavební úřad v řízení o povolení stavby rozhodovat současně o dělení nebo scelení pozemků (§ 216 a 217 stavebního zákona) nebo o stanovení ochranného pásma (§ 218 až 220 stavebního zákona).
Ustanovení § 4 vyhlášky stanoví povinnost použít pro žádost o povolení stavby formulář obsažený v příloze č. 4 k této vyhlášce. Žádost o povolení stavby je navržena tak, aby stavebníkovi umožnila současně požádat o provedení klasického správního řízení nebo o zrychlené řízení, o povolení výjimky z požadavků na výstavbu, pokud je to k povolení stavby nezbytné, nebo o povolení dělení nebo scelení pozemků, anebo o stanovení ochranného pásma, pokud je to nezbytné k ochraně povolované stavby před negativními účinky okolí a pokud se to netýká blíže neurčeného okruhu osob nebo se nejedná o stavbu vodního díla.
- 5 Žádost o změnu povolení
Možnost požádat o změnu povolení upravuje stavební zákon v § 200. Jedná se však pouze o změny rozhodnutí, např. změnu lhůty pro dokončení záměru nebo změnu platnosti povolení, tj. takové změny, které nezahrnují vlastní změnu povoleného záměru s vlivem do dokumentace. Pro případ žádosti o změnu záměru před jeho dokončením (§ 224 stavebního zákona), tj. nejčastěji změnu stavební povahy, se postupuje podle § 10 vyhlášky.
Řízení o změně povolení je v porovnání s původním řízením o povolení řízením se zúženým předmětem řízení, což se odrazí zejména v množství podkladů k žádosti, neboť budou potřeba jen takové podklady, které se týkají změny povolení. Tomu odpovídá i formulář žádosti, jehož obsahové náležitosti jsou podle § 6 vyhlášky stanoveny v příloze č. 4 k této vyhlášce.
- 6 Žádost o povolení změny využití území
Povolení změny využití území vyžadují nestavební záměry, kterými se mění způsob využití pozemků a stanoví podmínky jeho využití. Z tohoto důvodu obsahuje stavební zákon množinu nestavebních záměrů, které vyžadují (§ 213 stavebního zákona) nebo naopak nevyžadují (§ 214 stavebního zákona) rozhodnutí o změně využití území.
Žádost o povolení změny využití území se podle § 7 vyhlášky podává na formuláři obsaženém v příloze č. 5 k této vyhlášce.
- 7 Žádost o povolení dělení nebo scelení pozemků
Problematiku dělení nebo scelení pozemků upravuje stavební zákon v § 216 a 217. Žádost o povolení dělení nebo scelení pozemků musí být podána všemi vlastníky dotčených pozemků, které mají být předmětem povolení, nebo alespoň jedním z vlastníků s doložením souhlasu ostatních vlastníků dotčených pozemků (§ 216 odst. 1 stavebního zákona). Citované ustanovení také upravuje způsob podání žádosti v případě veřejně prospěšné stavby nebo veřejně prospěšného opatření, kdy žádost může podat stavebník. Stavební zákon dále stanoví, že se k žádosti o dělení nebo scelení pozemků pro stavby dálnic, silnic I. třídy, drah, leteckých staveb a staveb s nimi souvisejících nedokládá dopravní napojení na veřejně přístupnou komunikaci.
Všechny tyto specifické podmínky stanovené stavebním zákonem jsou promítnuty do žádosti o povolení dělení nebo scelení pozemků, která se podle § 7 vyhlášky podává na formuláři stanoveném v příloze č. 6 k této vyhlášce.
- 8 Žádost o vydání rámcového povolení
Stavební zákon zachovává u záměrů v působnosti jiného stavebního úřadu (Ministerstvo obrany, Ministerstvo vnitra a Ministerstvo spravedlnosti – § 35 stavebního zákona) a v případě staveb jaderného zařízení a staveb s nimi souvisejícími, nacházejících se uvnitř i vně areálu jaderného zařízení, dvoustupňové povolování záměru. Nejdříve se provede řízení o vydání rámcového povolení (v případě jaderného zařízení a souvisejících staveb fakultativně) a následně řízení o povolení záměru. Rámcové povolení upravuje § 221 až 223 stavebního zákona.
Žádost o vydání rámcového povolení záměru v působnosti jiného stavebního úřadu se podává u krajského stavebního úřadu. Žádost o vydání rámcového povolení staveb jaderného zařízení a staveb s nimi souvisejících, nacházejících se uvnitř i vně areálu jaderného zařízení, se podává u Dopravního a energetického stavebního úřadu. Ustanovení § 9 vyhlášky stanoví povinnost použít pro žádost o oba typy rámcového povolení záměru formulář obsažený v příloze č. 7 k této vyhlášce.
- 9 Žádost o změnu záměru před dokončením
Změna záměru před jeho dokončením je změna záměru oproti jeho povolení nebo oproti dokumentaci pro povolení stavby ověřené stavebním úřadem (§ 224 odst. 1 stavebního zákona).
Řízení o změně záměru před dokončením je v porovnání s původním řízením o povolení zpravidla řízením se zúženým předmětem řízení, což se odrazí zejména v množství podkladů k žádosti, neboť budou potřeba jen takové podklady, které se týkají změny záměru. Tomu odpovídá i formulář žádosti, jehož obsahové náležitosti jsou podle § 10 vyhlášky stanoveny v příloze č. 8 k této vyhlášce.
- 10
Stanovení ochranného pásma upravuje § 218 až 220 stavebního zákona. Nově stavební zákon umožňuje stanovení ochranného pásma dvěma formami, a to formou opatření obecné povahy, nebo rozhodnutím. Formu stanovení ochranného pásma však nenavrhuje stavebník ani vlastník stavby. Formu stanovení ochranného pásma musí posoudit stavební úřad s ohledem na okruh adresátů omezení plynoucích z ochranného pásma.
Týká-li se vymezené ochranné pásmo blíže neurčeného okruhu osob, stanoví stavební úřad ochranné pásmo formou opatření obecné povahy. V takovém případě musí být návrh na stanovení ochranného pásma podán vždy samostatně.
Pokud se vymezené ochranné pásmo týká blíže určeného okruhu osob, stanoví stavební úřad ochranné pásmo formou rozhodnutí. V takovém případě lze podat návrh na stanovení ochranného pásma jako součást žádosti o povolení stavby podle § 5 této vyhlášky.
Návrh na stanovení ochranného pásma, které se týká blíže neurčeného okruhu osob nebo se týká ochranného pásma vodního díla nebo je podáván samostatně bez žádosti o povolení stavby, se podle § 11 vyhlášky podává na formuláři, jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny v příloze č. 10 k této vyhlášce.
- 11 Žádost o vydání kolaudačního rozhodnutí
Kolaudaci, tj. povolení užívání dokončené stavby, podléhají všechny stavby, které vyžadují povolení, s výjimkou staveb uvedených v § 230 odst. 2 stavebního zákona. Kolaudační řízení upravuje § 230 až 235 stavebního zákona, přičemž základní náležitosti žádosti o vydání kolaudačního rozhodnutí stanoví § 232 stavebního zákona. Obsahové náležitosti pak podrobně stanoví podle § 12 vyhlášky příloha č. 11 k této vyhlášce.
- 12 Žádost o povolení předčasného užívání stavby
- 13 Žádost o povolení zkušebního provozu
V ustanovení § 236 až 238 stavebního zákona jsou zakotveny další instituty stavebního práva, a sice předčasné užívání stavby a zkušební provoz.
V případě předčasného užívání stavby je zakotvena povinnost připojit k žádosti u stavby prováděné dodavatelsky dohodu se zhotovitelem stavby obsahující jeho souhlas, popřípadě sjednané podmínky předčasného užívání stavby, a u ostatních staveb navrhnout podmínky předčasného užívání stavby přímo v žádosti. Tento požadavek je zahrnut ve formuláři obsaženém v příloze č. 11 k vyhlášce, který podle § 13 vyhlášky obsahuje žádost o povolení předčasného užívání stavby.
Obsahové náležitosti žádosti o povolení zkušebního provozu pak podrobně stanoví podle § 14 vyhlášky příloha č. 12 k této vyhlášce.
- 14 Žádost o povolení změny v užívání stavby
Změna v užívání stavby (rekolaudace) je v § 5 odst. 2 stavebního zákona…
Devizový trh 29. týden.
24-07-23 IN Devizový trh 29. týden