RŮZNÉ – Informace nejen pro podnikatele.
Rozbíhá se tvorba mezinárodního standardu o čisté nule.*
Informace o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR.*
Rozbíhá se tvorba mezinárodního standardu o čisté nule.
17.7.2024, Zdroj: iso.org (www.iso.org)
Probíhají práce na vývoji prvního mezinárodního standardu ISO o čisté nule. Poskytne jasnou představu o přechodu na nulovou síť, robustních požadavcích a v konečném důsledku umožní nezávisle ověřené a komplexní opatření v oblasti klimatu a urychlí pokrok směrem k udržitelnému světu.
Očekává se, že bude spuštěna příští rok na COP30 v listopadu 2025 a je navržena tak, aby poskytovala globální řešení, které povede organizace, když se pustí do přechodu nulové sítě.
Očekává se, že tisíce odborníků budou spolupracovat prostřednictvím národních normalizačních orgánů ve více než 170 zemích s přihlédnutím k nejnovějším klimatickým vědám. Očekává se, že veřejná konzultace bude zahájena později v roce 2025 s cílem podpořit globální vstupy a zajistit, aby byly vyslyšeny všechny hlasy.
Norma je evolucí ISO Net Zero Guidelines, která byla zahájena na COP27, do nezávisle ověřitelné mezinárodní normy. Účelem Směrnic bylo usnadnit organizacím vytváření komplexních strategií nulové čistoty tím, že jim poskytnou důvěryhodné osvědčené postupy. Norma poskytne veřejnosti větší důvěru a ochranu před greenwashingem tím, že stanoví robustní pokyny a požadavky, které nabízejí potenciál pro ověření důvěryhodnosti tvrzení.
Proces je formálně zahájen dnes na London Climate Action Week, jak oznámila Noelia Garcia Nebra, ředitelka ISO pro udržitelnost. Tento proces svolává British Standards Institution (BSI), ve své roli britského národního normalizačního orgánu, ve spolupráci s ICONTEC, kolumbijským národním normalizačním orgánem.
Odborníci, kteří se chtějí podílet na vývoji normy, mohou požádat o vstup do výboru pro řízení klimatických změn jejich národního normalizačního orgánu tím, že najdou člena ISO své země.
Zdroj: https://www.iso.org/contents/news/2024/06/netzero-standard-underway.html
Legislativa a právo.
Pomoc s orientací v právních úkonech souvisejících s podnikáním (právo, právní postupy a povinnosti), vzory právních dokumentů a smluv, odkazy na texty vybraných zákonů a aktuality z legislativy.
Právní průvodce
Právní průvodce BusinessInfo.cz podnikatelům pomáhá se v legislativě vyznat. Jednotlivé dokumenty a komentáře se věnují základnímu popisu příslušného tématu.
Hledat právní průvodce
Vzory právních dokumentů a smluv
Často používané smlouvy na jednom místě. Najdete zde například kupní smlouvu, pracovní smlouvu, smlouvu o dílo či smlouvu o nájmu k bytu nebo domu. Všechny vzory smluv jsou k dispozici ke stažení ve formátu MS Word
Hledat vzory právních dokumentů a smluv
Č – D
- Čestné prohlášení a souhlas člena statutárního orgánu společnosti se zápisem do obchodního rejstříku
- Darovací smlouva
- Dohoda o mlčenlivosti, ochraně informací a zákazu jejich zneužití
- Dohoda o práci na dálku
- Dohoda o pracovní činnosti
- Dohoda o provedení práce
- Dohoda o uznání a způsobu jeho úhrady
- Dohoda o započtení pohledávek
- Dohoda o zrušení a vypořádání spoluvlastnictví
E – K – L
P – R
S
- Směnná smlouva
- Smlouva o dílo
- Smlouva o nájmu k bytu / domu
- Smlouva o nájmu movité věci
- Smlouva o nájmu prostor sloužících k podnikání
- Smlouva o obchodním zastoupení
- Smlouva o postoupení pohledávky
- Smlouva o převodu obchodního podílu
- Smlouva o směnečném vyplňovacím právu
- Smlouva o utajení důvěrných informací
- Smlouva o výkonu funkce člena představenstva
- Smlouva o výpůjčce
- Smlouva o zápůjčce
- Smlouva o zprostředkování
- Smlouva o zřízení služebnosti (inženýrské sítě)
- Smlouva o zřízení zástavního práva k movité věci
Informace o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR.
25.6.2024, Zdroj: Ministerstvo průmyslu a obchodu
Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov.
Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov obsahuje statistiku vycházející z evidence o provedených činnostech energetických specialistů tzv. ENEX databáze. V rámci databáze ENEX jsou evidovány informace z dokumentů zpracovaných energetickými specialisty, resp. z energetických auditů, energetických posudků, průkazů energetické náročnosti budov, zpráv o kontrolách kotlů a příslušných rozvodů tepelné energie a zpráv o kontrolách klimatizačních systémů.
Při sestavování této zprávy byl primární důraz kladen právě na oblast průkazů energetické náročnosti budov, pro niž existuje největší množství dostupných dat a představuje podrobná data například o výstavbě či renovaci budov.
V případě dotazů a připomínek k databázi ENEX se prosím obracejte na kontaktní osobu:
Ing. Iva Švecová, tel: 224 853 402, email: svecova@mpo.cz.
Přílohy ke stažení
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 1. čtvrtletí 2019 [pdf, 538 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 2. čtvrtletí 2019 [pdf, 1147 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 3. čtvrtletí 2019 [pdf, 1150 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 4. čtvrtletí 2019 [pdf, 968 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 1. čtvrtletí 2020 [pdf, 844 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 2. čtvrtletí 2020 [pdf, 855 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za 3. trimestr 2020 [pdf, 780 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za rok 2021 [pdf, 844 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za rok 2022 [pdf, 817 kB]
- Zpráva o průběžné evidenci průkazů energetické náročnosti budov v ČR za rok 2023 [pdf, 841 kB]
NPO – DIGI pro firmu.
Registrační číslo: CZ.31.6.0/0.0/0.0/24_109/0010192
Doba realizace: duben 2024 – 30. 09. 2025
Místo realizace: Celá ČR
Zdroj financování: Podpora je poskytována z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF)
Zaměření projektu:
Projekt je zaměřen na další profesní vzdělávání zaměstnanců a zvýšení adaptability pracovní síly prostřednictvím vzdělávání (rekvalifikace, kurzy dalšího vzdělávání) v oblasti digitálních dovedností pro IT a dovedností potřebných pro Průmysl 4.0, zaměřených na získání a rozvoj digitálních kompetencí.
Podpora získání digitálních dovedností zvyšuje přístupnost kvalifikovaných a kvalitních pracovních nabídek pro pracovníky a zajišťuje kvalifikovanou pracovní sílu zaměstnavateli, která je předpokladem konkurenceschopnosti, na druhé straně snižuje riziko nezaměstnanosti. Osobám samostatně výdělečně činným umožňuje rozvoj firmy a zvyšování kvality nabízených výrobků či služeb.
Cílová skupina:
Pro koho je projekt určen?
Cílovou skupinou projektu jsou hlavně zaměstnanci, ale také fyzické osoby podnikající.
Kdo se projektu nemůže účastnit?
Příspěvek nebude možné poskytnout žadatelům, jimž nelze poskytovat příspěvky v rámci aktivní politiky zaměstnanosti (APZ) a rovněž těm, kteří již čerpají finanční prostředky z veřejných zdrojů na stejný účel, případně těm zaměstnavatelům, u nichž to vylučují pravidla poskytování veřejné podpory.
Úplná specifikace cílové skupiny a subjektů, kterým nelze příspěvek poskytnout, je uvedena v Podmínkách pro zájemce o vstup do projektu NPO – DIGI pro firmu, které najdete zde
https://www.uradprace.cz/web/cz/npo-digi-pro-firmu
Jaké jsou formy podpory?
Podporovanými vzdělávacími aktivitami (VA) jsou:
Na realizaci VA je možné poskytnout dva druhy jednotek příspěvku s nastavenými jednotkovými náklady:
- Mzdový příspěvek – příspěvek na náklady zaměstnavatele, vynaložené na mzdu zaměstnance za dobu účasti zaměstnance na dalším profesním vzdělávání (vždy v přepočtu na délku 60 minut výuky, tzv. osobohodin).
- Vzdělávání – příspěvek na úhradu nákladů za účast osoby na dalším profesním vzdělávání (vždy v přepočtu tzv. osobohodiny).
Podpořené žádosti budou financovány na základě jednotkových nákladů. Režim financování s využitím jednotkových nákladů je založen na tom, že poskytovatel podpory definuje jednotky a k nim odpovídající jednotkové náklady. V písemné dohodě mezi Úřadem práce ČR a žadatelem o příspěvek je sesmluvněna výše podpory, na kterou má žadatel nárok podle toho, kolik jednotek vzdělávací aktivity v souladu se stanovenými podmínkami realizuje. Výše podpory není navázána na objem prostředků, které příjemci na dosažení jednotek skutečně dle účetních záznamů vynaložili.
O příspěvek bude možné žádat výhradně on-line prostřednictvím webové aplikace, umístěné zde https://www.uradprace.cz/app/npo-digi/.
Podpora bude poskytnuta a proplácena ex-post na základě dokladů předložených příjemcem příspěvku.
Podpora, která naplňuje znaky veřejné podpory, bude poskytována v režimu
de minimis.
Bližší informace naleznete v Podmínkách pro zájemce o vstup do projektu NPO – DIGI pro firmu, které najdete zde
https://www.uradprace.cz/web/cz/npo-digi-pro-firmu
Pro více informací se můžete také obrátit na nejbližší kontaktní pracoviště ÚP ČR v bývalém okresním městě.
Podrobnosti Vám sdělí také zaměstnanci Call centra ÚP ČR na bezplatné telefonní lince 800 77 99 00 nebo na e-mailu:callcentrum@uradprace.cz.
Devizový trh 43. týden.
24-10-29 IN Devizový trh 43. týden